Study hard!

勉強しなければなりません!
勉強しなければならない!
勉強しなくちゃいけません!
勉強しなくちゃ!
(4 olika sätt att säga: I've gotta study!)
Jag pluggar galet! Men det blir långtråkigt då och då... Hur ska man göra för att inte bara skita i det?
Min metod:
  • Plugga lite varje dag! Överdriv inte för det slutar bara med att man blir utmattad och irriterad.
  • Om du ska plugga en längre stund, ta en minipaus ungefär var 20 minut. Det är bevisat att hjärnan bara orkar "lyssna" i 20 min. Efter det blir den uttråkad precis som jag hehehe
http://www.sprakbokhandeln.se/japanska7/contents/media/jfbp2t99.jpg
 
För er som pluggar japanska rekommenderar jag "Japanese for busy people"-serien!
 
 

Kommentarer
Postat av: 夢歩

Ett femte sätt: 勉強しなきゃ。 ^^

2012-07-01 @ 22:49:30
Postat av: Linda

Ooh det ska jag komma ihåg! :)

2012-07-02 @ 11:45:50
URL: http://lindainjapan.blogg.se/
Postat av: Heza

Nej blä Japanese for Young People är mycket roligare :@

Svar: Håller med där! Men shou ga nai...
Linda Midori

2012-09-16 @ 20:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0