Hur lämnar man livet i Sverige?

 
Såhär pass nära min resa börjar tankarna fladdra iväg som söta små fladdrande fjärilar med ADHD.
Och så filosoferar jag på hur livet utanför Sverige kommer bli.
Förmodligen pretty damn awesome!!!

Ska jag vara ärlig (YES) så ska det bli sjukt skönt att slippa Sverige i 1 år. Ingen svensk vinter iår inte! Score!
Jag är trött på det mesta med detta kyliga land och då menar jag både vädret och människorna. (Förlåt jag menar Stockholmarna.)
Sedan har vi det här med mina "personal issues" som vi kan kalla det. Vissa personer vill jag bara... Inte se eller höra från. Tänker inte gå in på detaljer (ååh vilken blogg-klyscha) för min blogg är öppen för allmänheten! Hej allmänheten!
Men förutom mina anledningar att komma bort härifrån så har jag tusentals andra tankar som sagt. Att vara borta från de man älskar låter ju inte som en höjdare precis. Men om man tänker på att man snart träffar dem igen så tror jag nog att jag överlever. Sålänge de (Ni vet vilka ni är) skriver många kommentarer på min blogg som kommer fungera som deras sociala gate till mig under det här året, så är vi cool.
Sedan är det den lilla detaljen med mitt högsta mål i livet just nu, att lära mig flytande japanska. Att få uppleva kulturen på riktigt, lära känna massa nya människor och ha ett grymt år helt enkelt. DET är vad som motiverar mig mest. Och det kommer få mig att kunna släppa taget om Sverige och ge mig friheten att flytta mitt liv till Japan en stund.
 
1 år går fort
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är bäst Linda , kram

2012-08-29 @ 22:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0