Birthdaypics and a new place!

Here's some pics from my birthday and from were I lived this week. (At my host mom's sister's place!)
 
mitt rum hos värdmoster!
Trött efter 2 långa dagar i Akihabara och Kamakura !
Hehe... Really tired!!
Birthday tomorrow!
Plugghörnan!
Äntligen 17!!! Time for some cake :D
Yummy! ^.^
speldosa min värdmoster köpte till mig i Kamakura ^^

En nalle jag fick från en klasskompis ^^ söööööt!
(11 oktober) Öppnade presenterna jag fick från Sverige innan jag gick och la mig! Tack mamma!
 

Min 17-årsdag var faktiskt riktigt grym! Kändes såklart lite surt att gå till skolan osv på men shou ga nai (det kan inte hjälpas). Det var kallt på morgonen som det brukar vara i Sverige när jag fyller år.
Det var först efter engelskalektionen som det började bli en riktig födelsedag, då överraskades jag med att hela klassen sjöng "Happy Birthday" till mig efter lektionen var slut! En till tjej i klassen fyllde också år! :)
Jag fick ett jättegulligt födelsedagskort av en klasskompis och en nalle + massa godis av en annan!
Och sen efter skolan, när jag gick till dansklubben så var det en kille där som också fyllde år haha! Jag frågade hur mycket han fyllde och han sa 16, när han frågade mig och jag sa 17 blev alla jätteförvånade! Haha alla i 1:an sa "Ooooh förlåt, vi visste inte, SEMPAI!" hahaha. Såklart var det på skoj, men dom började snacka artigt språk till mig och kalla mig sempai (senior) som de gör mot de som är äldre. Det är faktiskt en av de roligaste sakerna i skolan, hur mycket respekt alla äldre får av de elever som är yngre! Jag har en hel hög med kohai's (juniors) som bugar för mig och säger Ohayou gozaimasu på morgonen när dom ser mig osv. Haha, de är så många att jag inte riktigt har koll på dom och så helt plötsligt är det någon som bugar för en! Men har börjat vänja mig nu. Dom är alla supersöta!
Ett sjukt gulligt exempel var en gång när jag inte fick igång CD-spelaren, då kom direkt ca 10 små tjejer från mellanstadiet springandes med ljusets hastighet och sa: "We will help you sempai!" och började fixa med CD-spelaren haha... Så söta alltså!
 
När jag kom hem till värdmoster så firade vi med jordgubbstårta!
Det var först igår när jag kom hem till värdfamiljen igen som jag kunde öppna presenterna jag fått från Sverige! Tack så mycket allihopa! Är hemma från skolan idag, så håller på och skriva brev till er nu :) !
 
Imorgon är det skolans sportfestival och jag är med i hopprepstävlingen! Mina värdföräldrar kommer och kollar. Och Mindy kommer också! Sedan ska hon följa med hem för hon ska låna min lila väska till sin skolresa :) Så då ska hon käka middag här också - Looking forward to it! ^_^
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att du blev uppvaktad i skolan på din 17-årsdag !!!Paketen ser ut att ha klarat postgången utan att bli allför tillknycklade :I)Ser att du fick bo i ett japanskt rum hos vmoster :)Märklig känsla att de yngre bugar för dig ...Lycka till med hopprepstävlingen !! Visste inte att det var tävling, trodde det var någon uppvisning ...bara.....

2012-10-12 @ 11:17:44
Postat av: En finlandssvensk läsare :)

Din blogg är jätte rolig att läsa! Var i Japan bor du? Hur långa är skoldagarna i Japan? :D Är de kul att bo i Japan? :D

Svar: Ååh tack så mycket! :)Jag bor i Tama-city, det ligger i Tokyo. Har lektioner till 15:30 och efter det är det oftast skolklubbsaktivitet fram till kl. 18. Finns massa olika klubbar man kan gå med i, jag är t.ex med i dansklubben som är 4 ggr/veckan.
Det är sjukt kul att bo i Japan! Att flytta hit var utan tvekan det bästa beslutet jag gjort so far!
Linda Midori

2012-10-15 @ 09:01:29
URL: http://lifeabouttwofriends.blogg.se
Postat av: En finlandssvensk läsare :)

Åh vad det låter kul! :)Emelie heter jag föresten, hehe glömde att skriva mitt namn på den förra kommentaren!

Svar: Ja ok :) Kul att du hittat min blogg!
Linda Midori

2012-10-15 @ 10:10:54
URL: http://lifeabouttwofriends.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0