Förutom kläder...

Vad ska jag ta med mig förutom kläder?
 
Elektronik:
Laptop
iPod
Digitalkamera
2 st adapters
Och laddare till allt det.
(Tar ej med min mobil p.g.a att den inte kommer fungera i Japan, ska skaffa en japansk mobil)
Minneskort
Hårddisk
Elektronisk ordbok
 
"Hygien":
Ansiktstvätt
Deo x4 (Japansk deo... suger)
Ansiktskräm
Smink
Reseförpackning med schampoo + balsam
Tops och bomullspads
 
Övrigt:
Hårborste
Böcker
Presenter till värdfamiljen - Jag köpte t.ex snö-smycken, sverigetröjor, halsduk, en Robyn-skiva, Kobbs Himlagott-te, kylskåpsmagneter, almanacka, guidebok om Stockholm och en hel bok om Sverige på japanska.
Plånbok med bankkort, studentkort och cash
Hårband + snoddar + nålar
Silkesdroppar (till håret)
Alla viktiga papper! Betyg från senaste skolan, försäkringspapper, skolpapper, lista med viktiga nummer, registreringspapper (för att registrera mig som boende i Japan) och explorius guide för utbytesstudenter i Japan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0