Infomötet!

こんばんわ みんなさん!

Idag hände det... Informationsmötet! :)

Vi (jag+mamma+pappa) fick reda på allt och lite till ;)
Mötet hölls på en gymnasieskola i Stockholm där alla som ska åka som utbytesstudent i höst genom explorius samlades. På första våningen samlades de som ska fara till USA eller Kanada. Resten (typ Nya Zeeland, Frankrike, Italien, Sydafrika, Australien och Japan) fick gå upp två våningar till en stor sal. När vi kom ca 5 min innan så var det väldigt fullt, jag kunde bara hoppas på att några där också skulle till Japan!

Efter vi fått en väldigt lång, väldigt bra powerpointpresentation om massa info om hur det är att vara utbytesstudent, förberedelser osv så ropade de upp alla länder och man fick räcka upp handen om det var dit man skulle. Japan ropades upp sist, det var jag och tre till tjejer som räckte upp handen! Jag kände en stor lättnad! (Det var t.ex bara en tjej som skulle till Nya Zeeland, läskigt!) Alltså kommer vi fyra att åka tillsammans från Sverige i höst! Sedan kommer vi ju såklart möta upp andra utbytesstudenter på vägen kanske från Norge, Danmark, Finland, England osv. Och när vi kommer till Soft Landing Camp i Tokyo så kommer det säkert svämma över av utbytesstudenter från hela världen! Nu längtar jag verkligen!!!

Klockan är nu 23:40 och det är skola imorgon, dags att sova med andra ord! Mer info kommer såklart snart :)

Jag idag, glad tjej!Bäst att läsa på!
Jag idag, glad tjej!                              Bäst att plugga på!



Kommentarer
Postat av: Mamma

Känns som länge sedan vi satt på mötet och tyckte då att det var lååånnngg tid kvar till du skulle resa //Kram

2012-08-29 @ 20:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0