En liten life-update

I'm alive nananananananana!
 
Livet är rätt busy för mig just nu, inte så mycket tid att blogga alltså.
Men senaste tiden har det hänt massa roligheter, vill såklart dela med mig av dessa! ^___^
 
T.ex så är jag ledig från skolan 30/11 - 4/12 ^^
Det är testweek = utbtyesstudenterna slipper höhö
Min värdpappa ska åka till Kyoto mellan 30/11 - 2/12 också och min värdmamma hade inga planer så tänkte att jag bara kunde chilla hemma och kanske träffa några utbytesstudentkompisar som bor i närheten under den tiden.
 
Men vad fick jag reda på igår kväll!?
Jo, mellan 30/11 - 2/12 så kommer det en bunt med nya utbytesstudenter till Tokyo!!! Så jag ska åka dit på ett likadant Soft-Landing-Camp som jag själv var på för ca 3 månader sen.
Men istället för att åka dit som en utbytes-newbie så ska jag den här gången åka dit som en gruppledare :D
Fun times await me!!!
 
När jag pratade i telefonen med min kontaktperson om detta passade jag även på att meddela att jag vill komma på campet som är i Januari för alla utbytesstudenter som kom samtidigt som jag.
Kan skriva ett mer detaljerat inlägg om det senare men jag kan säga såhär:
Jag ska bl.a till Studio Ghibli's museum, käka middag med sky-view i Shinjuku och åka till Disneyland! :D:D:D
 
Jag bjöd också in henne till "Winter Stage" 26 December ^_^ (Stort performance med massa high schools, min skolas dansklubb ska vara med!)
 
Lite mer om den närmsta tiden:
På fredag ska jag och Mindy till en 大学祭 - kulturfestival på ett universitet!
Vi blev inbjudna av en lärare vi mötte på planet från Finland - Japan!
Ska bli skitkul!
 
På lördag ska jag, Sona och Bella till Harajuku tillsammans efter skolan (Ja, jag har skola på lördagar om ni inte redan visste det. Men som tur är bara fram till lunch).
Jag behöver nya loafers (skor till skolan) eftersom jag var så smart att köpa mina från jävla skopunkten. Så mina loafers är helt trasiga och äckliga nu. Tack skopunkten! Ska skaffa lite riktig kvalité istället.
Sedan ska jag leta efter en ryggsäck som jag kan ha till skolan (den måste va en speciell färg...). Eftersom skolväskan dödar min rygg! >.< Yes, it's the big day of complaining today (y)
 
Sen ska vi väl ha lite kul också, inte bara leta efter saker jag behöver haha!
Och på lördag kväll är det filmkväll hemma hos Sona!!! Vi ska hyra skräckfilm ;D
Haha hennes 2 småbröder ska joina också, så himla gulliga!
 
And then...?
Not so much. Jag försöker ta det lugnt med livet. Ta en grej i taget. Pluggar om dagarna sover på nätterna, som en duktig student liksom. Typ.
 
Som sagt mer detaljer snart!!!
Har mycket i huvudet men huvudet är lite trött nu.
Hjulet snurrar men hamstern är död ni vet...
Godnatt! (Yes, godnatt för mig, 8 timmars tidsskillnad you knoooow ;))
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul för dig :) Ja inte just de trasiga skorna då...men allt det andra !!Vad är det för speciell färg väskan måste ha ? Vad har du nu ?
Jojo duktigt student :) spara lite av det till du kommer hem till Hässelby ;)

2012-11-21 @ 15:18:50
Postat av: Storasyster

Kul att vara gruppledare till de nervösa nykomlingarna :)

Och skoj att besöka ett universitet (inbjudna av Snusmumrik-sensei, ikke sant?) - du kanske blir inspirerad att plugga mer än bara ett gymnasieår i Tokyo... ;)

2012-11-21 @ 18:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0