Saker som bara händer i Japan typ...

"Wow Linda, vad blek du är!" - Första gången jag får höra det som en komplimang
 
Lila potatisar
 
Mina värdföräldrar blev sjukt förvånade när dom gav mig vindruvor och jag åt dom. Förlåt den där meningen låter såklart konstig för er där hemma.
Jag menar, mina värdföräldrar blev sjuuuukt förvånade över att jag inte skalade mina vindruvor innan jag åt dom(!)
Yes, man skalar vindruvor i Japan.
...Min värdmamma trodde ett tag att man äter skalet på allting i Sverige. T.ex mandariner.
 
Gröna mandariner
 
Heterokillar med noppade ögonbryn - fullt normalt
 
Tejpa och limma ögonlocken på lunchrasten (Once again, inte jag, men mina klasskompisar)
 
Det var typ det jag kom på för stunden :)
Imorgon är det söndag (enda lediga dagen på veckan!) och jag ska till Akihabara med Mindy, Mikei, Astrid, Hokuto, Shin och Taiki! Fett kul ska det bli! :D
 
Bered er på en photo-blast från Akihabara alltså! Kanske kan få in purikura bilderna i datan på nåt sätt också ;)
 
じゃ、またね!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Storasyster

Hahah! Only in Japan ;) Nu fattar jag, 25 år senare, varför pappa alltid skalade våra vindruvor. Har alltid trott att det var lite extra lyxig omtanke bara.

2012-10-06 @ 19:36:10
Postat av: Mamma

Vad bra att du jobbat på blekheten så duktigt ;)
Kul med vindruvorna.....
Alltså det där med tejpade ögonlock osv , exakt vad tejpas,limmas ???? Puhuhuh vad skönt att inte du gör det, vad det nu är??!!

2012-10-06 @ 20:35:10
Postat av: Fanny hihi

Update, update, update!!! :D <3

2012-10-09 @ 20:55:31
Postat av: kaede

hahaha va sjukt att de gör det på rasterna...

Svar: jag vet... jag sover bara på rasterna
Linda Midori

2012-10-10 @ 12:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0