Finally in Nihon!

Hej allihopa! Jag lever! Har varit i Japan i ca 1 vecka nu. Har inte så mycket tid så ska försöka göra en snabb photo-blast och berätta lite om allt!
Jag börjar skolan på LÖRDAG, träffade min klass lite snabbt häromdagen när jag var och provade skoluniform. De verkar jättesnälla! Min skoluniform är sjukt gullig och snygg, bilder på den kommer snart ok? ;)
Min värdfamilj är jättesnäll! Jag förstår dock inte så mycket än så det är lite svårt och det blir lätt missförstånd. Men snart ska jag nog kunna förstå dom :D Ganbarimasuyo!
Min homeroom teacher heter Komatsu-sensei. Hon är skolans engelskalärare OCH danslärare hon är med andra ord den perfekta läraren för mig haha! Jag har alltså bestämt mig för att joina skolans ダンス部(dansklubben)
Min kontaktperson heter Fujisawa-san och hon är också jättesnäll och cool! Jag är lyckligt lottad O:)
 
På soft-landing camp träffade jag massor av andra utbytesstudenter, några skulle bo i Tokyo området så de kanske jag kan träffa ibland :) 
 
Jag har en granntjej som är lika gammal som mig Sona-chan heter hon :) Hon är jättesnäll!
 
Here's all the pics from Soft-Landing Camp! Sorry for making it a mess but I really don't have much time XD
Later today I'm going to the bank with my host parents and then we're going to buy some extra stuff for my school uniform! :) Mate nee~~
 
DET GICK INTE ATT LADDA UPP BILDERNA XD Ska försöka igen senare, sålänge kan ni kolla på några av bilderna på facebook :) puss

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kan det bli bättre Linda ;) vilken fin start på äventyret , kram

2012-09-05 @ 08:10:03
Postat av: Storasyster

Vad kul med en uppdatering! :)) Låter som att du haft tur med både familj och skola. Läraren låter ju som en helt perfekt kombo :D Och som du skriver så tror jag också att du och familjen kommer förstå varandra bättre snart. Kommer du gå i skolan på lördagar också alltså? Lycka till så hörs vi! Stor kram!

2012-09-05 @ 12:06:37
Postat av: Stephanie

Kan inte du ta kort på området du bor på och även skolan? Skulle va fett att se ;)

Svar: Done it :) Check it out :)!
Linda Midori

2012-09-05 @ 16:57:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0