Konsten att inte svettas!

Jag har nu svaret på frågan jag ställde i ett tidigare inlägg, hur gör japanerna för att inte svettas!?
Efter en nogrann observation av mina klasskompisar fick jag svaret: Sea Breeze och Gatsby's ICE - TYPE!!!
Yeah buddy!
Gatsby ICE-TYPE är typ en förpackning med våtservetter, när man torkar sig med dom känns kroppen verkligen som is, sjuk känsla! Men fett skönt efter skolgympan t.ex :) Eller bara när som helst eftersom man svettas 24/7 ändå...
Sea Breeze är japanernas tolkning av en deodorant. Eller ja det är ju som det står "Deo AND water" (Yes, äntligen vatten till min kropp! Som om det inte är nog med luftfuktigheten...) Det är alltså som en body splash som man smetar ut på huden så att den inte svettas + att man får den där is-känslan igen! Måste faktiskt erkänna att "antiperspirant för hela kroppen"-idén är riktigt grym. Fick prova båda produkterna av tjejerna i klassen - samma dag köpte jag egna på vägen hem!
 
Där har ni det people, konsten att inte svettas! Vill passa på att tacka tillverkarna av dessa två produkter som nu har räddat mitt liv <3 Seriöst, jag droppar av svett varje morgon när jag kommer fram till skolan! Well no more! Score!

Kommentarer
Postat av: Fannypanny

Hahahah men åååh japaner alltså XD <3
Miss you babe!
(grattis till att du hittat svaret på svettfrågan Hihihih )

Svar: Haha tackar! <3 <3
Linda Midori

2012-09-16 @ 00:41:58
Postat av: Mamma

Är det sant ???!! Finns det sånt ;) och det funkar ;)Måste vara skönt att slippa vara den som det droppar om......kram

Svar: Haha yes... det är sant kram :P
Linda Midori

2012-09-16 @ 08:46:31
Postat av: Ewa Eklund

Hej Linda.Du borde ta med dig en massa sådana där anti svett produkter hem till Svedala sedan...det kan säljas dyrt till oss här hemma som aldrig sett eller hört talas om något liknande ; )Fortsätt att ha det underbart i Japan <3 Kram moster Ewa

2012-09-16 @ 17:36:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0