Akta dig för trostjuvarna!

...Sa min värdmamma nyss till mig när jag satt och åt frukost.
 
- Va? o.O'
 
Förklaring: Eftersom det inte finns element i Japan så hänger alla ut sin tvätt på balkongen för att torka (Vilket inte är ett problem tack vare det fantastiska vädret Japan har). Men så klart lockar detta till sig de såkallade trostjuvarna som jag fick höra om för första gången nyss(!) Detta är alltså "those creepy men" som går runt och letar efter trosor som hänger på tork, som de kan sno och bara gud vet vad som händer med trosorna efter det.
Ehmm... Vafan? Ja... OK... Only in Japan säger jag bara.
 
Lösning: Min värdmamma gav mig då lösningen på detta problem. När man hänger upp tvätten på balkongen, så hänger man små handdukar runtom trosorna, för att "gömma" dom. Lite kurragömma sådär för trostjuvarna liksom.
 
Min värdmamma såg mitt chockade ansiktsuttryck och frågade, "Vadå, finns det inga trostjuvar i Sverige eller?"
Jag, "Eh. Nej?"
Sedan förklarade jag att man inte brukar hänga ut sina trosor på balkongen för att torka i vanliga fall eftersom det finns element. XD
 
Konstig värld vi lever i...
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Läsvärt ! Har helt klart lärt mig något nytt ;)

2013-03-12 @ 14:53:16
Postat av: Tony

Hahaha, finns det kalsongtjuvar också eller? Gud vad roligt.

2013-03-18 @ 20:34:49
Postat av: HejHej

Hej! :) Det här har inte riktigt med saken att göra, men, hur har du lärt dig Japanska? ;)
Håller på och försöker lära mig via internett.

Svar: Tack för kommentaren! Ska svara på det i nästa inlägg :) (som jag ska skriva nu haha)
Linda Midori

2013-04-08 @ 19:54:46
URL: http://livetochmanga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0