Dagen efter Halloween är det ju Jul!...

...Enligt den japanska kalendern. Tror jag. För idag - 1 November - stod en fet julgran mitt i centrum när jag skulle till skolan.
 
Först tänkte jag, fan vad ful den är. Den vad en jättekonstig grön/grå färg och grenarna var helt ojämna och spretiga och glesa o.s.v och så kände jag mig plötsligt jättestolt över de fina julgranarna vi har i Sverige <3
 
...Men på hemvägen när jag gick förbi samma gran, vad hade hänt? Jo, den var helt jävla perfekt. Perfekt konformad, "fylliga" grenar, mustigt grön och jag svär fan på att den glänste.
Så slutade jag plötsligt vara stolt över de svenska granarna och insåg istället hur mycket bättre Japan är.
På allt.
 
Hur som helst, ja, det är typ jul direkt efter halloween i Japan. "Merry Christmas"-skyltar lite överallt, granar o.s.v och man kan nog räkna med ganska mycket mer än det inom den närmsta tiden!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Underbar julgran :) !!!!!!!!!Minns en julgransutställning i bergen i Japan en gång för länge sedan på ett höstlov........vilka FINA GRANAR !!!Härligt att du kommer få se massor av julpynt ute på byn med ljusslingor & sånt :)Åhhh det fina pyntet på Disney Land , minns du :)

2012-11-01 @ 15:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0