Oktober - Review!

Så har i stort sett hela Oktober passerat. Imorgon är det Halloween, vilket japanerna satsar hårt på! Lär bli bjuden på rätt mycket halloweengodis i skolan imorrn hihi...
 
Här har ni en review att hålla er till godo med tills jag får mer tid att skriva om alla saftiga detaljer:
 
- 8 Oktober, åkte till Kamakura med värdmoster och värdmorbror!
 
- 10 Oktober, fyllde 17 år i TOKYOOOOO!!
 
- Skolan hade sportfestival! Jag var med i hopprepstävlingen (Då man hoppar ca 20 pers samtidigt)
 
- Inser effekten av att element inte existerar i Japan
 
- Köper はらまき (haramaki) a.k.a "Belly warmer", sockor och min värdmamma stickade en halsduk åt mig <3
 
- Börjat äta tamago-gohan till frukost <3 (Kokat ris, ett rått knäckt ägg och lite soyasås - YUM)
 
- Klickat med Bella, sjukt snäll och rolig tjej! (Utbytesstudenten från Brasilien på min skola)
 
- Uppskattar japansk humor
 
- Börjat hänga mer med killarna i dansklubben, världens skönaste gäng tror jag!
 
- Fått in en teknik för att överleva skoldagarna (mer om det i ett annat inlägg) ...Det handlar mycket om att sova på rätt timmar kan jag säga i alla fall
 
- Har blivit supersnabb på att ta på mig skoluniformen!
 
- Kan vika en futon utan att titta - Yeaaah
 
- Har lärt mig NÄSTAN allas namn i klassen (y) Bra där Linda, det uppskattar dom säkert ...
 
- Fick reda på att klassen splittras när vi börjar 2:an i April nästa år (Vad ska jag göra då? XD)
 
- Köpt en ny japanskabok ...Eller 4 stycken förresten
 
- めっちゃ、やばい、ちょう och  がじで!
 
- Tappat respekten för en lärare för att han tappade den för mig
 
- Äta asgod mat (y)
 
- Jappansk tippex <3
 
- Smsa utan T9
 
- Oden <33333
 
- Mycket framtidstankar
 
- Kalla nätter och varma dagar. ...Och kalla morgonar ...iskalla morgonar... cold so cold... >.<
 
- Insett hur galet fort håret växer i Japan av någon anledning(!) ...Naglar också
 
- Macha Latte på lunchrasten ^_____^
 
- Varmt kaffe ur en vending machine på morgonen (y)
 
 
... Nu måste jag bada (kväll här) får fortsätta det här inlägget en annan gång haha 笑 (<--lol på japanska)
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

De svarta lakritskulorna passar ju bra att bjuda bort på Halloween :)Bra med varm frukost nu när det går mot kallare tider !Vad har du i lunchlådan?Gillar inte pratet om att sova på lektioner.....Är det komplicerat att ta på skoluniformen?Kjol&blus ....slinker väl på lätt :)Skulle vilja se dig vika futon & blunda ;) Kul & bra inlägg Linda !!!

2012-10-30 @ 13:42:19
Postat av: Mamma

Hallå.....har du lagt till fler saker i detta inlägg?Eller kan jag inte läsa?? Smsa utan T9 - VÄLKOMMEN till min värld :) funkar super !!! Fråga moster !Det där med läraren lät obehagligt :(...Macha latte - är ?

Svar: Ja haha, mamma som märker ALLT :PMacha latte = Grönt te latte
Kram
Linda Midori

2012-11-01 @ 15:21:33
Postat av: Mamma

Åhhh skönt att det var sååå.....trodde att jag tappat förmågan att läsa :) Okej då lät det inte sååå gott längre :) men bra om du gillar det !

2012-11-02 @ 19:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0