ダンス部 - Dance Club!

Joinade skolans dansklubb idag, shiiiiiiiet vad kul jag hade!!! Dom kör Hip hop, house, locking, R&B och "Girls' style" XD ! Och alla är grymma!! Joinade Hip hop/house-gruppen idag :D Ska be en av mina sempai's (Seniors) att lära mig locking också ^____^ !
とても嬉しい!! ♥

Fram till skolans Bunkasai (kulturfestival, som är den 22 September) Så är det dansklubb varje dag :) (Notera lördagar också!)
Efter det är det det "vanliga" schemat: Mån, ons, fre och lör
Vilket betyder att jag kan joina skolans matlagningsklubb som jag ville :D Den är på torsdagar endast ^_^ Happy face!!!

Min sempai - Aika-sempai är grym på engelska så det var rätt skönt faktiskt haha. Hon hade bott i New York i 4 år :)
Alla i dansklubben är riktigt snälla och GRYMMA på att dansa! Japaner alltså... Finns det något dom inte kan? (retorisk fråga)

Fick även hålla 自己紹介スピーチ(presentationstal) Inför hela dansklubben... Vilket LÄTT var över 100 pers, tro mig! (Det går 2000 pers i min skola...)
Och på bunkasai, om ca 1 vecka, Ska jag tydligen dansa solo... Ja. 緊張する>.< Vi får vä se hur det går! :P

Skolan är... Svår XD Under biologin sov 2/3 av klassen.. Om inte mer.. ca. 10 pers inklusive mig själv var vakna. Ja, det är MYCKET vanligt att eleverna sover under lektionen (lärarna bryr sig inte) Så jag tror att jag påverkats av detta för jag kände mig mycket sömnig idag... Somnade nästan om jag ska vara helt ärlig :P
Det roligaste med skolan so far är lunchrasten, träslöjden (där jag tillverkar en ukelele för tillfället) och dansklubben såklart! :D
ダンス部は一番!

じゃね!

Kommentarer
Postat av: Nicolina

ÅH VILL OCKSÅ LINDA!!!!! <3333

2012-09-13 @ 15:37:10
URL: http://nicolinaslillaskrivbok.blogg.se
Postat av: Mamma

Vilket bra val att vara med i dansklubben OCH jättekul att du även kan vara med i matlagningsklubben:)
Åh var det pirrigt att hålla tal för såååå många ??Är väl härligt att få dansa så där mycket igen !!Du kommer bli superbäst :) Solo dans ......ännu mer pirr....MEN du klarar det galant!
Förstår att det känns skönt att kunna tala engelska då&då med någon som faktiskt kan.
Hmhm vad skulle hända om elever sov på lektioner här hemma??? Håll ut & håll dig vaken :)Jag trodde lärarna var stränga o sa till om sånt.....
Jisses ,snickrar du en ukulele :):) syskonen : släng er i väggen med era smörknivar ;)Härligt att höra allt skoj som du får vara med om , kram

2012-09-13 @ 15:39:33
Postat av: Victor W

Haha när jag såg "Vad kan inte japanerna göra?" tänkte direkt "kill godzilla."

2012-09-13 @ 15:41:11
Postat av: Hanna H

Niiiice, det låter grymt! Är jättekul att läsa om hur du har det! :D

2000 elever?? Inte illa... Är sjukt avis på föreningslivet du kommer ha förresten. Önskar att man hade det i den svenska skolan också.

Haha, de sover? Gjorde jag också på mina lektioner ibland. Är man så trött så är man.

Lycka till med ditt uppträdande! o(^▽^)o

2012-09-13 @ 22:22:31
Postat av: Storasyster

Coolt :)) Kul att du har så roligt! :D Och tack för brevet - det kom fram idag <3

Svar: Yaaaay :D
Linda Midori

2012-09-14 @ 23:58:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0