Några saker värda att nämna...

- Japansk sommar är sjukt varm! Och sjukt fuktig! Jag svettas som en gris här, men japaner svettas inte!? Hur gör dom??? o.O'
 
- Man orkar inte vara snygg i Japan, man bara svettas ändå så man pallar inte tro mig.
 
- Min skola är sjukt stor. Jag ska gå i ettan, klass 13(!) Och det går 37 pers i min klass... I sverige gick det 15 pers i min klass... My god.
 
- Japanska tonåringar är sjukt snälla och gulliga, stor skillnad från dryga svenska tonåringar (sorry but it's true)
 
- Maten är gudomlig omg jag älskar japansk mat <3 Kommer bli fet for sure!
 
- Japanska killar - Hello!
 
- Japanska tjejer - vill bli kompis med alla! haha
 
- Japanska barn - Goshimoshinoooo! Har en grundskola och en förskola nära där jag bor och cyklar förbi varje dag. Omg så söööta och pluttinuttiga dom är med sina små skoluniformer och stora ryggsäckar. Jag dööör!
 
- Japaner i allmänhet - I like (y)
 
- 100yen shop - Bästa upptäckten i mitt liv! (100 yen är ca 10 kr)
 
- Skoluniform - Inte så dåligt! Jag gillar faktiskt min skoluniform den är både snygg och söt ^_^
 
- Rush hour - ... You don't even wanna know. Blood sweat and tears but mostly sweat.
 
- Fuktigheten gör underverk för huden hahaha seriöst! Min hud är alltid mjuk!
 
- Folk från Tokyo pratar sjukt snabbt!
 
- Jag har inte varit nervös ALLS sedan jag kom till Japan. Vilket är konstigt eftersom jag blir nervös över minsta lilla grej.
 
- Jag älskar området där jag bor, Tama-city. Allt finns här! T.o.m keio plaza! (familjen Etoh hehe) Jag var lite orolig över att behöva åka in till stan om jag ville ha något speciellt. Men dom har allt här! Bästa!
 
- Jag funderar seriöst på att sno ett litet förskolebarn någon dag... Så jäkla söta!
 
- Jag börjar lära mig att hålla koll på mina pengar... :P (Hej mamma och pappa)
 
Tror det var allt för den här gången... Snart kommer mina värdföräldrar hem från jobbet så det är nog bäst att inte sitta vid datorn då hehe :P Skriv gärna kommentarer hörni! Puss
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Många intressanta saker här :)Tänk vad bra för dig att ALLT finns där du bor !!Hmhmhm koll på dina pengar , spännande ;)Jamen då vet vi var vi bor nästa resa , Keio Plaza !Lagom högt för mig iaf ;);)

2012-09-07 @ 11:40:39
Postat av: fumio etoh

fuktighet (湿気 =しっけ)わ10月にわおわるよ!

Svar: たいへんね。。でもだいじょうぶよ
Linda Midori

2012-09-07 @ 17:53:40
Postat av: Storasyster

Sno ett barn! :p

Vet du: vi är tydligen alla fortfarande japanska medborgare. Dagens nyhet levererad av pappa... :O

Svar: Dafuq :O Pappas hemligheter alltså!! Haha, så vi kan behålla medborgarskapet efter 21?
Linda Midori

2012-09-07 @ 23:21:03
Postat av: Ewa Eklund

Du verkar ha kommit "hem" : ) Kul att du trivs så bra!Jag tycker att du är tuff och stark som far iväg så här på egen hand!Du ska veta att din mamma saknar dig...men jag ska försöka roa henne så gott jag kan;)Ha det bra och ta hand om dig <3 Kram moster Ewa

Svar: Ja det har jag verkligen :)! Ååh jag saknar mamma också men säg åt henne att inte oroa sig! Kram <3 /Linda
Linda Midori

2012-09-08 @ 20:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0