Halftime

Från och med idag (räknat på dagarna) så är det exakt halva tiden kvar av mitt utbytesprogram. Fort va?
 
Från och med den 4 Februari börjar våren i Japan, ser fram emot det!
 
Men, nu tänkte jag skriva lite till min lilla mamma som oroar sig som bara hon gör. Grejen är att jag blockerade hela min familj från facebook igår. Och hon såg detta typ på en gång och fick lite panik och kontaktade mig överallt som inte hette facebook. Vilket resulterade i att hon inte tänkte på tidsskillnaden = Jag låg och sov. Men det var väl ok tänkte jag, det är ju mamma. Det jobbiga är att förklara för henne varför jag blockat henne. Först och främst, det är inte personligt, jag blockade ju trots allt hela familjen inte bara mamma.
 
Nu vet jag att typ alla utom kanske pappa tycker att det här är onödigt och dumt. Men lyssna,
 
Senaste tiden har jag känt att min japanska inte har utvecklats alls och har mått rätt dåligt över det. Nästa sekund insåg jag att jag har snackat med min familj på facebook i stort sett varje dag. Det finns en regel om att man bara får kontakta sin familj en gång varannan vecka. Men det var inte regeln som störde mig. Jag insåg att jag tagit kontakt med min familj när jag blivit trött på japanskan. Svårt att beskriva men man kan bli så frustrerad när man inte kan uttrycka sig ordentligt. Och då kommer såklart svenskan bra till hands.
 
Jag måste fokusera på japanskan. Jag vill försöka att inte snacka med min familj varenda dag på facebook den här månaden och se om det hjälper. (Februari är faktiskt den kortaste månaden mamma, så uppskatta det i alla fall!)
 
Mamma, snällasnällasnälla oroa dig inte. Jag mår jättebra, men det är lika jobbigt för mig att skriva varje dag som du tror att det blir för dig om vi inte skriver varje dag. Jag vet inte om det är det här de kallar hemlängtan för jag längtar inte hem, men jag har känt att jag måste snacka med er hela tiden, vilket kanske är samma sak.
Du kan kontakta mig även om det inte är på facebook. Det är det som är grejen, jag använder facebook varje dag, och du är nästan alltid online då är det klart att jag vill skriva till dig och berätta om olika saker. Men vi provar den här månaden att bara inte snacka, för jag tycker det är viktigt att kunna klara sig utan det på ett tag.

Kommentarer
Postat av: Emilia

Vad tycker du om den japanska kulturen när det kommer till kroppsspråk, ögonkontakt osv? (det är oartigt med ögonkontakt i japan, har jag för mig?!) Jag har hört att den skiljer sig markant från hur vi gör i Sverige.. Skriv gärna om det hehe :P

Svar: Förlåt för att jag inte har bloggat på väldigt länge! Tack för tipset, ska försöka blogga lite nu! :)
Linda Midori

2013-02-07 @ 22:20:41
Postat av: GerardoDries

Ver pelicula Guasón en linea - https://blog.libero.it/wp/veronlinegratispelicula/2019/09/17/guason-pelicula-ver-online/
Ver película Guasón online enlace alternativo - https://www.ivoox.com/guason-2019-espanol-completas-audios-mp3_rf_42399454_1.html

Guasón pelicula
Guasón película yonkis
Guasón si película
Guasón película mexicanas
Guasón película cristianas
Guasón descargar película
Guasón youtube pelicula
Guasón pelicula en linea
Guasón película latino
Guasón pelicula ver chilena
Guasón película chileno
Guasón película En Chile
Guasón película online
Guasón película en espanol
Guasón pelicula on line
Guasón pelicula completas
Guasón pelicula completas gratis
Guasón pelicula gratis completas
Guasón películas gratis completas
Guasón películas completas en espanol
Guasón peliculas completa gratis en español
Guasón peliculas en linea gratis
Guasón peliculas mexicanas gratis
Guasón peliculas gratis en linea
Guasón como descargar peliculas gratis
Guasón peliculas cristianas gratis
Guasón peliculas en espanol gratis
Guasón peliculas on line gratis
Guasón peliculas infantiles gratis
Guasón película en linea gratis
Guasón descargar película
Guasón como descargar pelicula gratis
Guasón peliculas para descargar
Guasón descargas de película
Guasón peliculas gratis para descargar
Guasón peliculas para descargar gratis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0